NEJen zelené potraviny Green Ways

Michaela Vohlídalová

Vinohrady 144
277 42 Obříství
777 731 841
michaela@masazeesme.cz

Červen 2013

01.06.2013 18:06

Milí přátelé zelených potravin,

tento měsíc nám příroda opět dala vědět, kdo je tady pánem. Doufám a věřím, že jste všichni ve zdraví, v suchu a bez jakékoliv vážnější újmy přestáli letošní povodně! A abych to trochu odlehčila – začnu aktualizovanou pranostikou, která mě hodně pobavila: „Březen – za kamna vlezem, duben – ještě tam budem, květen – topim jak kretén“. Přeji nám, ať po těch prvních červnových dnech, které v chladném trendu pokračovaly, bude už nyní opravdu skutečné krásné jaro a možná i léto…

A protože optimisticky věříme, že budeme moct hojně chodit ven, máme už naplánovaných méně našich zelených akcí. Nabízím alespoň jednu – tentokrát pro mimopražské. Jedná se o ČT 13.6 od 17 h - Měření antioxidantů, Liberec. Pokud jste tedy z okolí nebo v Liberci máte nějaké známé, napište si o pozvánku.

A nyní již k dnešnímu hlavnímu tématu. Inspirovala mě statistika výskytu osteoporózy, která se ke mně nedávno dostala. Navíc jsem se setkala s mladíkem – aktivním sportovcem, kterému byla také diagnostikována. Ráda bych se tedy u osteoporózy trochu zastavila.

Nejprve pár faktů:

Osteoporóza je charakteristická úbytkem kostní hmoty a poruchou její struktury. Probíhá plíživě a nepozorovaně. Často je diagnostikována až při první zlomenině.

- Osteoporózou trpí zhruba 75 milionů lidí v Evropě, USA (tam 44mil.) a Japonsku.

- V České republice je odhadovaný počet pacientů s osteoporózou zhruba 850 000 tj. 7–8 % obyvatel.

- 55% lidí nad 50 let má potíže spojené s osteoporózou.

Odborníci v této souvislosti radí: „Nepodceňujte prevenci a konzumujte dostatek vápníku“.

Nad čím už se ale lékaři tolik nepozastavují, je příčina jejího vzniku. Tou je dlouhodobé překyselení organismu. Je známé, že naše krev nemůže být kyselá. A proto je tělo natolik chytré, že v případě překyselení si pomůže – stáhne si minerály (vč. vápníku z našich kostí) a vzniklé soli naopak uloží (nejčastěji do kloubů). Proto je vznik osteoporózy tak plíživý a nepozorovaný.
Mám pro Vás ale výbornou zprávu. Tento proces je vratný. Takže pokud srovnáte PH Vašeho organismu, tělo si začne vápník opět ukládat a soli odbourávat.
A máte nějaký nápad, jak se odkyselit? Já Vám poradím - naše zelené potraviny jsou ZÁSADOTVORNÉ. Pokud je tedy máte pravidelně v jídelníčku, nemusíte se osteoporózy bát. A kromě toho – bakterie, viry a plísně také potřebují pro své množení a přežití kyselé prostředí. Je tedy hodně pravděpodobné, že máte vyřešeno mnoho dalších neduhů.

A ani dnes nesmí chybět zelená zkušenost – tentokrát se týká atopického ekzému – Evčo, moc děkuji za její poslání.

„Už od malička mě trápil atopický ekzém, znovu se mi a v nepěkné podobě objevil před pár lety a to na nejviditelnějších místech - na obličeji (víčka, okolí úst, na krku), na rukou. Nemusím popisovat, jak jsem se cítila - snažila se vydržet to nesnesitelné svědění, ale také čelit nepříjemným pohledům ostatních. A tak začalo období mazání vším možným, léčby u kožní lékařky. Výsledek byl vždy stejný - nevíme, proč se vám atopický ekzém dělá, musíte si to vysledovat, po čem to máte. Na uklidněnou vám předepíšu mastičku. A tak se střídala období horší a lepší, většinou nejhorší to začalo být na podzim, v zimě. S přicházejícím sluníčkem většinou ekzém zmizel, ale další rok znovu. Jednou mi paní doktorka - a svým způsobem jí děkuju - dala jako lék mastičku na oči, která mi místo úlevy přinesla zánět. Na očním jsem se dozvěděla, že to nebyla mastička určená na oči a dala mi jinou - kortikoidovou, která účinkovala jen po dobu, kdy jsem se s ní mazala. A to už sem si řekla "a dost". Jsem snad nějaký pokusný králík? Mám podporovat takovýhle léčiva, které mi vůbec nepomáhají? A začala odpovědi hledat jinde – v alternativní léčbě mého těla a duše. Vyzkoušela jsem všechno a účinek chtěla hned. Tak to samozřejmě nefunguje. Naše nitro nám dává znamení skrze projevy na těle, že něco není dobře, a my chceme  tyhle projevy hlavně rychle zmizet. Neptáme se po příčině. Stejně tak já - zkoušela jsem to, ono, a pořád se nechala masírovat radami ostatních. Když se na józe objevila paní s kelímkem zeleného nápoje, zvědavě jsem koukala, cože to pije, dokonce jsem si i vyslechla více informací, ale v tu dobu jsem byla přehlcená vším a už neměla sílu nic zkoušet. O dva měsíce později, ekzém v plné zimní parádě, dostala jsem chuť na "zelené". Byla bych tou dobou snad vyhrabala pod sněhem trávu. Ale to nebylo potřeba, zavolala jsem Evičce a rozhodla se vyzkoušet Ječmen a Chlorellu. Samozřejmě jsem se nevyhnula neustálým posměvným poznámkám manžela, nevěřícným a zděšeným pohledům rodičů a jiných přihlížejících, když sem si připravovala svůj lék. A pro mě to byl lék. Už po několika týdnech jsem začala pozorovat zlepšení. Po cca třech měsících mi ekzém zmizel úplně. Kdybych to nezkusila, tak bych nevěřila. Teď už se nemusím stydět si vzít triko s krátkým rukávem, protože na mých rukou nejsou červené svědivé mapy. Můžu si umýt obličej vodou. A taky se ukázalo, že tu asi někdo volal po kyselině listové, protože jsem zjistila radostnou novinu, že nás bude o jednoho víc…“

Já jen doplním, že příčin ekzémů, je tisíce, a proto i jejich vyřešení trvají různě dlouho. Nemusí být tedy pomoci zelených potravin takovýhle úspěch za 3 měsíce - někdy to chce mnohem větší trpělivost…

To je pro dnešek vše, mějte se krásně a těším se napísanou tentokrát už opravdu v teplých letních dnech,

Míša a Marcela